Een veelvoorkomende reden dat lingerie wordt geretourneerd is omdat de verkeerde maat wordt besteld. Twijfel je over je BH-maat of zit je BH al een tijdje niet lekker? Laat je adviseren door één van onze verkoopmedewerkers in de winkel. Daarnaast kun je ook online ons maatadvies bekijken.
Artikelen die in de webshop zijn gekocht en die u in een Livera winkel heeft laten bezorgen, kunnen niet worden geruild in de winkel. Online bestelde artikelen kunnen niet geruild worden in de winkel of in onze webshop. Plaats in dat geval een nieuwe bestelling en retourneer de oude bestelling via een DHL servicepunt bij jou in de buurt. Vind hier jouw dichtstbijzijnde DHL Servicepoint.
Het ruilen van in de winkel gekochte (Sale) artikelen is altijd mogelijk binnen 14 kalenderdagen na aankoopdatum bij elke Livera winkel in Nederland. Ruilen kan alleen met de kassabon en prijskaartjes dienen aangehecht te zijn.
Voor je online bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag nadat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je om direct contact op te nemen met onze Klantenservice en dit te melden. Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actie artikelen en artikelen die afgeprijsd zijn.
Om een retour succesvol aan te melden, vragen wij je de volgende richtlijnen te volgen;
Let op: Artikelen die in de winkel zijn gekocht kunnen niet via de webshop worden geretourneerd.
Nee, artikelen die in de winkel worden opgehaald, kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden in de winkel.
Er zijn twee manieren om je retourpakket af te leveren.
1. Gratis en eenvoudig retourneren via een DHL servicepoint.
Wij bieden je de mogelijkheid je pakket gratis retour te zenden via een DHL Servicepoint. DHL Servicepoints zijn altijd bij jou in de buurt en hebben ruime openingstijden. Vind hier jouw dichtstbijzijnde DHL Servicepoint.
Lever je pakket af bij het DHL Servicepoint. Alleen als de retoursticker met barcode op het pakket zit kan het pakket (gratis) geretourneerd worden. Bewaar het ontvangstbewijs met Track & Trace code dat je krijgt goed. Volg hier de status van je retourzending
2. Afleveren bij een PostNL servicepunt of andere vervoerder naar keuze (eigen rekening)
Wanneer je ervoor kiest om je bestelling te retourneren via een PostNL servicepunt (of een andere vervoerder naar keuze) zijn hier kosten aan verbonden. Deze kosten zijn voor eigen rekening en worden niet vergoed door Livera. Voor een retourzending die door de brievenbus kan zijn de kosten afhankelijk van het gewicht. Voor een retourpakket van 0-10 kg bedragen de retourkosten € 6,95.
Livera
Industrieweg 98
5145PW Waalwijk
Het verwerken van retouren duurt niet langer dan twee weken na verzending van je pakket. We zullen het bedrag zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 dagen nadat we op de hoogte zijn gesteld van de retour terugstorten. Zodra we je retourzending hebben verwerkt zullen we je hierover per e-mail informeren. Op hetzelfde moment zullen we opdracht geven het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten van de heenzending terug te boeken naar je rekening. Eventuele verzendkosten zullen teruggestort worden wanneer de gehele order retour gestuurd is.
Als je betaalt hebt met iDEAL kun je al binnen enkele dagen je geld op je rekening verwachten. Restitutie van Creditcard betalingen kunnen tot 5-7 werkdagen duren. Indien je drie weken nadat onze klantenservice heeft bevestigd dat het aankoopbedrag zal worden teruggeboekt naar je rekening nog geen geld hebt ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice.
Wanneer je onze artikelen ontvangt, controleer dan goed de inhoud van de bestelling. Indien een artikel verkeerd is geleverd of beschadigd, kan het geretourneerd worden. Wil je graag een ander item ontvangen? Plaats dan een nieuwe order.
Bij een volledige retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. Kies je ervoor om een of meerdere artikelen van je bestelling te houden heb je recht op teruggave van het bedrag van de geretourneerde artikelen, exclusief de verzendkosten.
Wanneer je geen retourformulier bij je bestelling hebt ontvangen of wanneer je het retourformulier kwijt bent, gebruik contact
Is je vraag hiermee beantwoord? Voor overige vragen kun je altijd contact met ons opnemen.