Ruilen / Retourneren

Kies de juiste maat

Een veelvoorkomende reden dat lingerie wordt geretourneerd is omdat de verkeerde maat wordt besteld. Twijfel je over je BH-maat of zit je BH al een tijdje niet lekker? Laat je adviseren door één van onze verkoopmedewerkers in de winkel. Daarnaast kun je ook online ons maatadvies bekijken.

Wat is de retourtermijn?

Het retourneren van (Sale) artikelen uit de Livera webshop en het ontbinden van het contract door het retour sturen van de verzending of het aangeven hiervan via het contactformulier is mogelijk tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling.

Het retourneren van (Sale) artikelen die in de Livera winkels zijn gekocht is mogelijk tot 14 dagen na aankoopdatum. Retourneren kan alleen met de kassabon en prijskaartjes dienen aangehecht te zijn.

Hoe kan ik (online) ruilen?

Een aangeschaft artikel uit de webshop kan niet worden geruild voor een andere maat. Indien er een andere maat moet worden besteld, kan het artikel gratis worden geretourneerd via DHL. Een nieuwe bestelling kan worden geplaatst via de webshop.

Artikelen die in de webshop zijn gekocht en die u in een Livera winkel heeft laten bezorgen, kunnen worden geruild in de winkels binnen 14 dagen na aankoopdatum met aangehechte prijskaartjes. Vul het retourformulier in die in het pakket wordt geleverd en geef dit aan één van de medewerksters in de Livera winkel.

Het pakketje wordt door de werknemer in de winkel afgeleverd bij een DHL for You servicepunt en wanneer het pakketje retour is aangekomen in ons warehouse, ontvangt u het aankoopbedrag retour op uw rekening.

Wanneer je jouw bestelling direct past in de winkel weet je meteen of het artikel goed zit of kan je je laten adviseren door de Livera medewerkster.

Het ruilen van in de winkel gekochte (Sale) artikelen is altijd mogelijk binnen 14 kalenderdagen na aankoopdatum bij elke Livera winkel in Nederland. Ruilen kan alleen met de kassabon en prijskaartjes dienen aangehecht te zijn.

Hoe stuur ik één of meerdere artikelen retour?

  1. Bij je bestelling heb je een retourformulier ontvangen. Geef op het retourformulier het aantal artikelen aan die je wil retourneren en de retourcode van de reden van de retour. De reden van retour is voor ons erg belangrijk, het invullen hiervan is niet verplicht.
  2. Voeg het formulier bij de artikelen in het pakket. Je kunt hiervoor de originele verpakking hergebruiken. Als dit niet (meer) lukt, kun je zelf de producten in een ander pakket verzenden. Plak de adressticker (onderaan het retourformulier) aan de bovenzijde van het pakket.
  3. Wanneer je via DHL retourneert, moet de adressticker met de barcode op het pakket zitten, anders kan het pakket niet gescand en (gratis) geretourneerd worden. Geef het pakket af bij een DHL servicepunt. Bij inlevering van je pakket ontvang je een bevestiging van ontvangst. Bewaar deze goed, dit is je inleverbewijs.
  4. Het terugstorten van het geldbedrag gebeurt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Het verwerken van retouren duurt niet langer dan twee weken na verzending van je pakket. Zodra we je retourzending hebben verwerkt zullen we je hierover per e-mail informeren.
  5. Ook kunt u het wettelijke modelformulier hiervoor gebruiken zoals vermeld in de algemene voorwaarden.

Welke regels gelden er voor het retourneren?

Voor je online bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag nadat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je om direct contact op te nemen met onze Klantenservice en dit te melden. Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actie artikelen en artikelen die afgeprijsd zijn.

Om een retour succesvol aan te melden, dient u zich te conformeren aan onze richtlijnen;

  • de retoursticker met barcode dient op het pakket geplakt te worden om gratis te kunnen retourneren.
  • het retourformulier graag bijvoegen.
  • de artikelen mogen gepast worden maar mogen niet gedragen zijn.
  • De artikelen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, verpakt te zijn in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en zonder beschadiging met aangehecht prijskaartje of sticker. U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van de artikelen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • de retourzending moeten binnen 14 dagen na ontvangst zijn verstuurd of er moet binnen dit gestelde termijn aangegeven worden dat u gebruik maakt van het herroepingsrecht.
  • de kruisbescherming in de lingerie en badmode artikelen mogen niet verwijderd worden.
  • bij het retourneren van bikini's en tankini's dient dezelfde maat top en broekje geretourneerd te worden.

Let op: Artikelen die in de winkel zijn gekocht kunnen niet via de webshop worden geretourneerd.

Waar kan ik mijn retourpakket afleveren?

Er zijn twee manieren om je retourpakket af te leveren.1. Gratis en eenvoudig retourneren via een DHL servicepoint.
Wij bieden je de mogelijkheid je pakket gratis retour te zenden via een DHL Servicepoint. DHL Servicepoints zijn altijd bij jou in de buurt en hebben ruime openingstijden. Vind hier jouw dichtstbijzijnde DHL Servicepoint.

Lever je pakket af bij het DHL Servicepoint. Vermeld bij het servicepunt dat het een DHL4YOU retour betreft. Alleen als de retoursticker met barcode op het pakket zit kan het pakket (gratis) geretourneerd worden. Bewaar het ontvangstbewijs met Track & Trace code dat je krijgt goed. Volg hier de status van je retourzending

2. Afleveren bij een PostNL servicepunt (eigen rekening)
Wanneer je ervoor kiest om je bestelling te retourneren via een PostNL servicepunt zijn hier kosten aan verbonden. Deze kosten zijn voor eigen rekening en worden niet vergoed door Livera. Voor een retourzending die door de brievenbus kan zijn de kosten afhankelijk van het gewicht. Voor een retourpakket van 0-10 kg bedragen de retourkosten € 6,95. Stuur je pakketje naar:

Livera
Veerweg 16 (Hal 3)
5145 NS Waalwijk

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?

Het verwerken van retouren duurt niet langer dan twee weken na verzending van je pakket. We zullen het bedrag zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 dagen nadat we op de hoogte zijn gesteld van de retour terugstorten. Zodra we je retourzending hebben verwerkt zullen we je hierover per e-mail informeren. Op hetzelfde moment zullen we opdracht geven het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten van de heenzending terug te boeken naar je rekening. Eventuele verzendkosten zullen teruggestort worden wanneer de gehele order retour gestuurd is.

Als je betaalt hebt met iDEAL kun je al binnen enkele dagen je geld op je rekening verwachten. Restitutie van Creditcard betalingen kunnen tot 5-7 werkdagen duren. Indien je drie weken nadat onze klantenservice heeft bevestigd dat het aankoopbedrag zal worden teruggeboekt naar je rekening nog geen geld hebt ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen.

Wanneer je onze artikelen ontvangt, controleer dan goed de inhoud van de bestelling. Indien een artikel verkeerd is geleverd of beschadigd, kan het geretourneerd worden. Wil je graag een ander item ontvangen? Plaats dan een nieuwe order.

Krijg ik mijn verzendkosten vergoed?

Bij een volledige retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. Kies je ervoor om een of meerdere artikelen van je bestelling te houden heb je recht op teruggave van het bedrag van de geretourneerde artikelen, exclusief de verzendkosten. Wanneer de artikelen beschadigd zijn zal het geretourneerde artikel niet retour genomen worden en ontvangt u hiervoor geen geld retour.

Geen retourformulier ontvangen bij de zending/ retourformulier kwijtgeraakt?

Wanneer je geen retourformulier bij je bestelling hebt ontvangen of wanneer je het retourformulier kwijt bent, gebruik contact

Is je vraag hiermee beantwoord? contact behagen