Draai je scherm om in portretmodus voor een betere ervaring
Samen maken we het verschil, door bewuste keuzes te maken. Zo maken we de wereld mooier: dat doen we met onze perfect passende bh’s en bikini’s waarin jij kan stralen als nooit tevoren. Comfortabele pyjama’s of fijne loungewear waarin je schaamteloos jezelf mag zijn. Maar hoe kunnen we als bedrijf die producten maakt de wereld mooier maken?
Daarvoor vertellen we eerst graag wat meer over ons. In 1969 werd Livera opgericht en tot op de dag van vandaag zijn we een begrip in Nederland. We staan al meer dan 50 jaar bekend om ons deskundig advies. In 2014 zijn we onderdeel geworden van Groupe Chantelle. Een Frans familiebedrijf met bijna 150 jaar ervaring.
Met de nieuwe generatie aan het roer is duurzaamheid een van onze belangrijkste prioriteiten. Ook al maken we kwalitatieve producten die goed passen, van duurzamere materialen, en met innovatieve processen, het maken van een bh, bikini, onderbroek of pyjama maakt altijd impact op het milieu! Je hoort het steeds vaker, organisaties die gaan verduurzamen, bezig zijn met MVO of CSR. Mooie termen maar wat bedoelen ze daar mee?
MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, bij alles wat je doet denk je aan de gevolgen voor mens, dier en milieu. Daarbij probeer je jouw impact in de bedrijfsvoering zo laag mogelijk te houden. Dit is geen eenvoudige opdracht en gaat dan ook door het hele bedrijf heen. Denk aan het kiezen van de stoffen voor onze producten, het in kaart brengen waar onze producten gemaakt worden tot aan de afvalinzameling in
onze winkels aan toe.
Juist omdat het een enorm onderwerp is, zijn er heel veel onderwerpen waar we onze impact kunnen verkleinen. Dit gaat niet van de ene op de andere dag. We noemen het ook onze MVO expeditie. Een reis die we gestart zijn en die door onze hele organisatie gaat en waarbij we samenwerken als nooit tevoren, intern én extern. We zijn er nog lang niet, maar wat hebben we in een relatief korte periode ontzettend veel stappen gezet. We vertellen je hier graag meer over.
Wij houden van vrouwen en helpen ze graag om nog meer van zichzelf te houden. Als Livera team zijn wij er al meer dan 50 jaar om haar, in al haar gedaanten, te ondersteunen. Onze collectie is net zo veelzijdig als zijzelf. Met een breed assortiment lingerie essentials zijn wij er voor haar in alle momenten van haar leven.
We zetten ons in om onze ecologische voetafdruk te verkleinen door over te stappen op
duurzamere processen. De overgang van een lineair naar circulair businessmodel is noodzakelijk en we hebben al een aantal stappen gezet.
Onze bedrijfscultuur is doordrongen van naleving, ethiek en integriteit, met langdurige samenwerkingen met stabiele leveranciers die strenge controle hebben op arbeidsvoorwaarden en veiligheid. We waarborgen de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers als prioriteit en streven naar voortdurende verbeteringen en het bevorderen van nieuwe manieren van werken.
Het belangrijkste is dat wij, de organisatie én onze ondernemers, ons bewust worden van de veranderingen die nodig zijn om te verduurzamen en onze verantwoordelijk hierin te nemen."
Terry Hommelberg-Hoogsteder, CSR-Manager.
104
MEDEWERKERS OP ONS HOOFDKANTOOR EN IN ONZE EIGEN WINKELS.95%
VAN ALLE MEDEWERKERS IS VROUW.11
EIGEN WINKELS EN 90 FRANCHISEWINKELS.1200
UNIEKE PRODUCTEN.A-I
LINGERIE VAN DE BESTE KWALITEIT. VAN CUP A T/M I EN MAAT 34 T/M 50.300
VERSCHILLENDE MATEN. WIJ ZIJN ER VOOR ELKE VROUW.20%
VAN ONZE COLLECTIE IS GEMAAKT VAN DUURZAMERE MATERIALEN IN 2022.95%
VAN ONZE EIGEN COLLECTIE IS OEKO-TEX® GECERTIFICEERD IN 2022.30
ALLE 30 FABRIEKEN WAAR WIJ MEE WERKEN, TEKENDEN ONS “CODE OF CONDUCT ” DOCUMENT.